آرم ورساچه و تاريخچه آن

طراحي آرم ورساچه و تاريخچه شركت

طي چهار دهه گذشته ، ورساچه يكي از شناخته شده ترين مارك ها در مد لوكس ، فروش لباس و لوازمي است كه درست در خانه روي فرش قرمز است و توسط برخي از مشهورترين چهره هاي مشهور جهان استفاده مي شود.

امروزه نام ورساچه و آرم نمايانگر اين شركت با اين سطح از لوكس و سبك مترادف شده اند. با اين وجود چه چيزي باعث شد ورساچه اين شهرت جهاني را كسب كند و چگونه لوگوي آنها به خودي خود تبديل به يك بيانيه مد محبوب شده است؟ در زير ، نگاهي خواهيم داشت به تاريخ جذاب Versace و آرم نمايانگر آن.

ورساچه


تاريخچه ورساچه


در دهه 1970 ، جياني ورساچه يك طراح مد آينده دار بود كه در ميلان زندگي مي كرد و در آنجا كار مي كرد. تا سال 1972 ، او اولين مجموعه خود را براي Callaghan ، Genny و Complice طراحي كرد. اين مجموعه در دنياي مد بسيار مورد ستايش قرار گرفت ، اما جياني هنوز آرزوهايي را در مورد راه اندازي مارك مد خود داشت.

در سال 1978 ، جياني ورساچه با گشودن اولين بوتيك ورساچه در Via Della Spiga ميلان ، آن رويا را به واقعيت تبديل كرد. در آن زمان كه اين بوتيك را افتتاح كرد ، جياني تنها طراحاني در صنعت بود كه مي توانست همه جنبه هاي تجاري خود را كنترل كند. اين سطح كنترل به جياني اين امكان را مي داد كه ورساچه را از نظر ديد دقيق خود ، از نحوه طراحي لباسش گرفته تا نحوه نمايش و بازاريابي آن و موارد ديگر ، راهنمايي كند.

در چهار سال اول ، ورساچه فقط لباس طراح فروخت در سال 1982 ، اين شركت با ارائه محصولات ديگري مانند لوازم جانبي طراح ، مبلمان و چين خوب با نام تجاري Versace شروع به گسترش كرد.

با اين وجود ، اين لباس و پوشاك بود كه ورساچه با آن مشهور شد. در حالي كه بدون شك چشم انداز جياني براي طراحي نقش عمده اي در موفقيت ورساچه داشت ، عامل ديگري وجود داشت كه ورساچه را به عنوان يكي از برترين مارك هاي مد در جهان تاسيس كرد - ارتباطات جياني با صنعت موسيقي و رويكرد ابتكاري وي در بازاريابي.

جياني ورساچه با تعدادي از ستاره هاي برجسته صنعت موسيقي از جمله التون جان ، اريك كلپتون ، نائومي كمپبل ، شر ، مدونا ، اعضاي Duran Duran و بسياري ديگر دوست صميمي بود. هنگامي كه اين دوستان مشهور جياني شروع به شركت در مراسم عكسبرداري و اهداي جوايز با برند Versace كردند ، مردم توجه كردند. جياني ورساچه يكي از اولين طراحاني شد كه صنعت موسيقي را به صنعت مد پيوند داد و اين مسابقه اي بود كه جوايز غني را براي برند Versace به ارمغان آورد. ناگهان ، همه مايل به پوشيدن همان لباسي بودند كه شر بر تن داشت يا همان كمربندي كه التون جان بر تن داشت - و اين به معني سيل مشتري هاي جديد براي ورساچه بود.

در سال 1997 ، فاجعه رخ داد. در 15 ژوئيه 1997 ، جياني ورساچه 50 ساله در حال بازگشت به عمارت خود در ساحل ميامي بود كه توسط اندرو كانان مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد. كونان با جياني ورساچه وسواس داشت و به خاطر داشتن رابطه ى نزديك با طراح مشهور بود. با اين حال ، در مورد اينكه جياني و اندرو كانن قبل از قتل حتي قبل از يكديگر ملاقات كرده بودند اختلاف نظر وجود دارد و اكثر آنها كاملاً مطمئن هستند كه اين دو نفر رابطه نزديك نداشته اند. به هر ترتيب ، اندرو كونن قبل از آنكه هشت روز بعد با همان اسلحه جان خود را بگيرد ، با استعدادترين طراحان جهان را از يكديگر ربود.

به دنبال مرگ دلخراش جياني ورساچه ، اين برند توسط خواهر و برادرش ، دوناتلا و سانتو ورساچه تصرف شد. سانتو مدير عامل شركت شد در حالي كه دوناتلا نقش مدير خلاق را بر عهده گرفت.

هرچند در اوايل دهه 2000 ، سود شركت رو به كاهش بود. چند مديرعامل مختلف براي امتحان كشتي درست شده بودند ، اما هر دو به زودي آنجا را ترك كردند و دليل آنها را براي كنار گذاشتن نقش مديرعاملي خود با خانواده ورساچه عنوان كردند.

با اين وجود ، ورساچه همچنان همچنان يكي از شناخته شده ترين و پرطرفدارترين مارك هاي جهان است. اين شركت حتي از زمان مبارزات اوليه 2000 ، درگير فعاليت هاي گسترده اي از جمله ساخت يك هتل لوكس ، همكاري با لامبورگيني براي توليد يك ماشين لامبورگيني با مارك ورساچه ، همكاري با AgustaWestland براي توليد يك هلي كوپتر با نام تجاري ورساچه و البته ادامه كار بوده است. براي توليد لباس و پوشاكي كه ثروتمندان و مشاهير در سراسر جهان از آن استفاده مي كنند.

مطمئناً ، هر زمان كه به كالاي ورساچه نگاه مي كنيد ، از هليكوپتر ورساچه گرفته تا هر لباس ديگر ، يك چيز وجود دارد كه حتماً متوجه خواهيد شد - سر Medusa ، كه به عنوان آرم متمايز برند است. س isال اين است كه ، Medusa چگونه از يكي از ترسناك ترين موجودات در اساطير يونان به نماد يكي از لوكس ترين مارك هاي مد در جهان تبديل مي شود؟
تاريخچه آرم ورساچه

با توجه به اينكه جياني ورساچه ابتدا يك طراح و دوم يك تاجر بود ، تعجب آور نيست كه او براي طراحي آرم خود تصميم بگيرد. جياني ورساچه كه در رم بزرگ شد ، به شدت تحت تأثير آثار هنري يونان قرار گرفت كه در اين منطقه معمول است. در حقيقت ، جياني ورساچه ادعا كرد كه الهام از آرم ورساچه از آثار هنري در كف ويرانه هاي رم بود كه او و خواهران و برادرانش در آن بازي مي كردند. جياني گفت كه او مدوزا را به طور خاص به دليل راهي كه مردم را نااميدانه عاشق او مي كند بدون اينكه ديگر فرصتي براي بازگشت داشته باشد ، انتخاب كرد و او اميدوار است كه شركت او همان تأثير را در افرادي كه محصولات ورساچه را خريداري كرده اند داشته باشد.

با اين حال ، تنها در سال 1980 بود - دو سال پس از تاسيس ورساچه - كه جياني از اولين آرم اين برند رونمايي كرد و در اين اولين آرم فقط نام جياني ورساچه وجود داشت. تنها در سال 1993 بود كه اين شركت از آرم معروف Medusa head خود رونمايي كرد.

از سال 1993 ، آرم ورساچه بسيار كمي تغيير كرده است. در طول سال ها ، تغييرات جزئي در حروف آرم و حاشيه آن اعمال شده است ، اما تصوير كلاسيك چهره مدوزا همچنان ثابت مانده است.
Versace Logo’s Perplexing Conotations

جياني ممكن است به دليل جذابيت مغناطيسي و ارتباط خودش با آثار هنري يونان ، مدوزا را به عنوان آرم ورساچه انتخاب كرده باشد. با اين حال ، مدوزا هنوز هم مفاهيم مختلفي دارد كه او را به يك انتخاب جالب و كنايه آميز براي يك برند مد سطح بالا تبديل مي كند.

داستان مدوزا داستاني است كه به عنوان هشداري در برابر شهوت و پوچي است. مدوسا پس از اغواي پوزيدون ، توسط آتنا مجازات شد و چنان كينه توز شد كه فقط با نگاه كردن به او مردها به سنگ تبديل مي شدند.

از آنجا كه ورساچه ، مانند همه مارك هاي سطح بالا ، براي فروش محصولات خود بسيار به غرور متكي است ، جياني ورساچه كاملاً كنايه آميز است كه زني را انتخاب كند كه به دليل باطل بودن به عنوان آرم شركت خود ، به طرز خطرناكي شنيع ساخته شده است. اينكه جياني ورساچه كاملاً از اين مفهوم آگاهي داشته باشد يا نه ، چيزي است كه ما هرگز به طور قطع نمي دانيم ، اما بزرگ شدن در رم به اين معني است كه او مطمئناً هزاران بار پيش از اين داستان را شنيده بود. اين باعث مي شود همه تعجب كنند كه آيا ممكن است در آرم ورساچه پيامي مخفي وجود داشته باشد - چيزي شبيه يك شوخي دروني كه با هزينه مشتري انجام مي شود.

عناصر طراحي آرم ورساچه

با وجود پيام جالبي كه انتخاب مدوزا براي لوگو ارسال مي كند ، عناصر طراحي مختلفي از آرم ورساچه وجود دارد كه آن را به طراحي منحصر به فرد و جذاب تبديل كرده است.

اين آرم ساده است و فاقد يك طرح رنگي خاص است ، به اين معني كه به راحتي مي تواند در هر قطعه لباس گنجانده شود بدون اينكه با طرح رنگي لباس درگير شود.

با به نظر رسيدن طرحي از يونان باستان ، آرم ورساچه مي تواند اين ايده را منتقل كند كه لباس ورساچه در طراحي خود بي انتها و تقريباً افسانه اي است - چيزي كه خدايان و قهرمانان يونان ممكن است از آن استفاده كرده باشند.

سرانجام ، آرم Versace مطمئناً منحصر به فرد است و به راحتي توسط كسي كه با صنعت مد آشنا باشد قابل تشخيص است.
محبوبيت آرم ورساچه

مارك هاي پوشاك و پوشاك مانند ورساچه به آرم هاي خود بسيار اعتماد مي كنند. گرچه اين طراحي محصولات Versace است كه آنها را از هم متمايز مي كند ، اما اين آرم Versace است كه همراه با هر قطعه لباس يا محصول ديگري كه Versace توليد مي كند به مردم امكان مي دهد بدانند كه اين طرح از كجا آمده است. به اين ترتيب ، آرم ورساچه هم به عنوان ابزاري براي بازاريابي محصولات ورساچه و هم راهي براي علامت تجاري هر قطعه لباس و پوشاكي است كه ورساچه توليد مي كند.

ورساچه ممكن است اغلب آرم خود را به شدت در لباس خود نشان دهد ، همانطور كه بسياري از مارك ها نشان مي دهد ، اما با اين وجود هميشه وجود دارد. اين لباس در خود لباس وجود دارد ، و در تمام تلاش هاي بازاريابي و تبليغاتي ورساچه وجود دارد.

در حالي كه اين آرم با توجه به انجمن هاي جالبي كه هنگام انتخاب يك برند مد ، مدوزا را به عنوان لوگوي خود وارد صحنه مي كنند ، اختلاف نظرهايي را برانگيخته است ، اما اين بحث و جدال صدمه اي به تصوير ورساچه وارد نكرده است.

با توجه به اينكه آرم ورساچه از زمان بازنگري در سال 1993 بسيار كم تغيير كرده است ، به راحتي مي توان گفت كه اين آرم در طول اين سالها بسيار به برند كمك كرده است. اين قطعاً به عنوان يكي از نمادين ترين نمادها در كل صنعت مد پايين مي آيد..

 

[ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۱:۳۹ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]