رنگ سال 2020

پيش از آغاز دوره جديدي كه بدون شك چالش هاي جديد جديدي را به همراه خواهد داشت ، انستيتوي رنگ Pantone اعلام كرده است كه رنگ سال 2020 آن PANTONE 19-4052 Classic Blue است ، سايه اي آبي عميق كه به يكباره آرامش بخش و قابل بازگشت است. رنگ نيلي هم ثابت و هم كلاسيك را به خاطر مي آورد. آسمان غروب ، لباس مناسب و بي نقص ، آبهاي آرام يا كاسه اي از زغال اخته كاملا رسيده. انتخاب Pantone از Classic Blue براي سال 2020 زماني غني تر است كه تاريخچه حق راي دادن به رنگ سال را كه 20 سال پيش در سال 1999 آغاز شد ، غني تر كنيد. در آن سال ، رنگي كه انتخاب شده Cerulean بود ، سايه اي آرام كه نمايانگر هيجان هزاره جديد است. و بصري آرام بخش به اضطراب قبل از Y2K ارائه داد. تأثير Cerulean در آن سال نفوذ به دامپزشك فرهنگي ، از روند دكوراسيون منزل گرفته تا مد روز. براي مرجع ، ممكن است شخصيت مريل استريپ شخصيت مرياندا پريستلي را در فيلم زودهنگام ، "شيطان پوشيدگي پرادا" ، در نظر بگيرد كه او چگونگي تسلط رنگ بر صنعت جهاني را تجزيه و تحليل مي كند.

رنگ سال 2020

بنابراين شايد تعجب آور نباشد كه يك دهه به پايان مي رسد و يك سال جديد آغاز مي شود ، اين كه Pantone قبل از يك سال دوباره به خانواده آبي رنگ خود مي رود كه تغييرات ، ترس ها و اميدهاي زيادي را در پي خواهد داشت ، زيرا مرحله جديدي را آغاز مي كند.

از حالا و پس از آن [1999] ، همان احساس ترس و وحشت در مورد جهان وجود دارد ، به همين دليل ، بر اساس آنچه در فرهنگ جهاني ما اتفاق افتاد ، پنتون 19-4052 ، كلاسيك آبي را انتخاب كرديم تا رنگ سال ما باشد. براي سال 2020. "لوري پرسمن ، معاون رئيس جمهور از موسسه رنگ Pantone ، به TIME مي گويد. "اين آبي اطمينان بخش ، پر از آرامش و اعتماد به نفس است. اين ارتباط برقرار مي كند. "

پرسمن گفت: پانتون احساس مي كند كه رنگ ، قابليت اطمينان ، اعتماد به نفس ، اعتبار و ثبات را برجسته مي كند ، تمام صفاتي كه در شرايط پر فشار و پر فشار استجهاني موجود در دنياي كنوني ارزشيابي مي شوند. وي همچنين خاطرنشان كرد: رنگ آبي عميق با آسمان در هنگام غروب مطابقت دارد ، كه نمونه اي مناسب از اين است كه چرا اين رنگ مي تواند با افراد زيادي طنين انداز باشد.

آسمان در هنگام غروب - آبي نيمه شب نيست ، قابل تأمل است ، اما خيلي عميق و مرموز نيست. " "اين احساس پيش بيني ما را بيان مي كند ، وقتي هنگام غروب به آسمان فكر مي كني ، روز تمام نشده است. شما فكر مي كنيد ، چه چيزي پيش روي ماست؟ اطمينان بخش است ، اما قابل تأمل است. اين تمايل ما را براي اين پايه قابل اعتماد و لنگر نشان مي دهد كه هنگام عبور از آستانه ورود به دوره جديد ، مي توان بر اساس آن بنا كرد. ما در زماني زندگي مي كنيم كه نياز به اعتماد و ايمان و اطمينان دارد. همه ما اين آسمان آبي را مي بينيم و مي توانيم با آن ارتباط برقرار كنيم ، قابل دسترسي است. "

در واقع ، به نظر مي رسد كه رنگ به ويژه براي اين لحظه مناسب است. رنگ هر دو جنس و فصلي است و آن را براي همه افراد در دسترس و مطلوب و مطلوب قرار مي دهد. علاوه بر اين ، سايه نيلي آن را مي توان به طور طبيعي از گياهان و رنگ ها بدست آورد ، و آنرا به رنگي تبديل كرد كه با حركت پايداري مطابقت داشته باشد و سال گذشته تمركز متمركز بر پايداري را با انتخاب Living Coral به عنوان رنگ سال 2019 نشان داد.

و گرچه برخي ممكن است سايه را با دلتنگي يا عادت مرتبط سازند ، Pressman مي گويد كه آبي كلاسيك ممكن است نمادي از ميراث باشد ، اما بسيار معاصر است ، به همين دليل وقتي از يك سري لباس هاي خياباني لوكس در آن لحظه ديده مي شود ، به همان اندازه خوب به نظر مي رسد ، سفيد ، همانطور كه با لباس سنتي رالف لورن ، پيش ساخته آمريكايي انجام مي شود. پرسمن گفت: "ما در حال بازگشت به آثار كلاسيك هستيم زيرا همه چيز در جهان آشفته است." "اين كار انجام آن مانند گذشته نيست ، بلكه تفسير مجدد آن است."

[ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۴:۵۲ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]