تاريخچه برند ورساچه

برند ورساچه

جياني ورساچه S.r.l. (تلفظ ايتاليايي: [ˈdʒanni verˈsaːtʃe]) ، [a] كه معمولاً ورساچه ناميده مي شود ، يك شركت مد لوكس و نام تجاري ايتاليايي است كه توسط جياني ورساچه در سال 1978 تاسيس شده است. لوازم جانبي آماده براي پوشيدن و چرم. آرم ورساچه سر مدوسا ، يك شخصيت اسطوره اي يوناني است. اين آرم از كف ويرانه هاي منطقه Reggio Calabria كه خواهر و برادران Versace در كودكي در آن بازي مي كردند ، بيرون آمد. جياني ورساچه مدوزا را به عنوان آرم انتخاب كرد زيرا مردم را شيفته خود كرد و ديگر راهي براي بازگشت نداشتند. او اميدوار بود كه شركتش همان تأثير را در مردم و كساني كه لباس و كفش او را پوشيده اند بگذارد.

برند ورساچه

مارك ورساچه به دليل طراحي هاي ابتكاري خود كه داراي چاپ هاي پر زرق و برق نمادين و رنگ هاي روشن اما سبك است ، شناخته شده است. [6] [7] [8] اين شركت در سال 2018 اعلام كرد كه استفاده از خز در مجموعه هاي خود را متوقف خواهد كرد. [9] در تاريخ 25 سپتامبر 2018 ، مايكل كورس هولدينگ كليه سهام برجسته جياني ورساچه S.r.l را به دست آورد. براي 2.12 ميليارد دلار (دلار آمريكا) ؛ [10] اين خريد در 31 دسامبر 2018 به پايان رسيد ، [11] با حفظ Donatella Versace به عنوان رئيس طراحي خلاق.

در سال 1972 ، جياني ورساچه اولين مجموعه هاي خود را براي Callaghan ، Genny و Complice طراحي كرد. در سال 1978 ، اين شركت با نام "جياني ورساچه دونا" راه اندازي شد. [12] اولين بوتيك Versace در سال 1978 در Via della Spiga ميلان افتتاح شد. [13] [14] ورساچه يكي از معدود طراحان مستقلي بود كه كنترل همه چيز در مورد نام تجاري را از طراحي تا خرده فروشي كنترل مي كرد. [6] در سال 1982 ، اين شركت به صنايع لوازم جانبي ، جواهرات ، مبلمان منزل و صنايع چيني گسترش يافت. [15] در سال 1993 ، دوناتلا ورساچه خط "Young Versace" و همچنين "Versus" را ايجاد كرد. [12] در سال 1994 ، اين برند به دليل لباس سياه اليزابت هرلي ، ورساچه ، كه در آن زمان "آن لباس" ناميده مي شد ، پوشش بين المللي گسترده اي پيدا كرد. ". [7] [16] [17] از ورساچه غالباً به عنوان "طراح راك اند رول" ياد مي شد زيرا آنها براي بسياري از مشتريان مشهور از جمله التون جان و مايكل جكسون و همچنين زيباترين زنان طراحي مي كردند. Versace لباس صحنه و لباس جلد آلبوم را براي Elton John در سال 1992 طراحي كرد. Versace همچنين لباس هايي را براي پرنسس ولز و پرنسس Caroline موناكو طراحي كرده است. شركت ورساچه به دليل استفاده از همان مدل هايي كه در باند فرودگاه استفاده مي كنند ، مشهور است. [15] پس از قتل جياني ورساچه در سال 1997 ، خواهرش دوناتلا ورساچه ، معاون سابق رئيس جمهور ، به عنوان مدير خلاقيت عهده دار شد و برادر بزرگتر او سانتو ورساچه مدير عامل شد. [18] دختر دوناتلا ، آلگرا ورساچه ، 50 درصد سهام اين شركت باقي مانده بود كه وي در هجدهمين سالگرد تولد خود كنترل آن را به عهده گرفت. [19] [20] [21] در سال 2000 ، "لباس سبز ورساچه" كه جنيفر لوپز در چهل و دومين دوره جوايز سالانه گرمي به تن كرد ، مورد توجه بسياري از رسانه ها قرار گرفت و در سال 2008 به عنوان "پنجمين لباس نمادين تمام دوران" انتخاب شد ، با انتخاب لباس هرلي در سال 1994 نظرسنجي ديلي تلگراف. [17] سود اين شركت در اوايل دهه 2000 رو به كاهش بود ؛ [19] [22] فابيو ماسيمو كاكياتوري به عنوان مدير عامل موقت استخدام شد تا گروه ورساچه را در سال 2003 سازماندهي مجدد و تغيير ساختار دهد. [23] Cacciatori در دسامبر 2003 به دليل "اختلافات با خانواده ورساچه" استعفا داد. [23] از سال 2004 جيانكارلو دي ريسيو ، از IT Holding ، مدير عامل گروه بود تا زمان استعفا در سال 2009 به دليل اختلاف نظر با Donatella. [24] [25] [26] در ماه مه 2016 ، گروه ورساچه آقاي جاناتان آكرويد را به سمت مدير عامل و عضو هيئت مديره اين شركت منصوب كرد. [27]

در فوريه 2014 گروه بلك استون 20 درصد سهام Versace را به قيمت 210 ميليون يورو خريداري كرد. [28] [29] [30] از سال 2016 ، بيش از 1500 بوتيك در سراسر جهان فعاليت مي كنند. اولين بوتيك خارج از ايتاليا در سال 1991 در گلاسكو ، اسكاتلند افتتاح شد. [31] در 24 سپتامبر 2018 مايكل كورس اعلام كرد كه پيشنهاد خريد ورساچه به قيمت 2 ميليارد يورو را ارائه داده است. [32] [33] در سپتامبر 2018 ورساچه اعلام كرد كه صد درصد از كل سهام خانواده بلك استون و ورساچه به گروه مايكل كورس محدود فروخته شده است. [34] در اكتبر 2018 ، ورساچه اعلام كرد كه اولين نمايش تجاري قبل از پاييز اين برند را در 2 دسامبر در نيويورك به نمايش مي گذارد. اين برنامه در تاريخ تولد جياني ورساچه برنامه ريزي شده است. [35] در ژانويه 2019 ، جياني ورساچه S.r.l. به Capri Holdings Limited پيوست و يك گروه جهاني لوكس جديد مد را به همراه مايكل كورس و جيمي چو تشكيل داد. [34] هزينه خريد با مايكل كورس 2.2 ميليارد دلار بود [36] در سال 2020 ، خانه مد اعلام كرد كه استفاده از چرم كانگورو را در محصولات لوكس خود متوقف مي كند. اين به دنبال تصميم ورساچه در سال 2018 مبني بر ممنوعيت استفاده از خز واقعي در مجموعه خود بود. [37]

در سال 2006 ، جياني ورساچه S.r.l. وارد همكاري با Automobile Lamborghini S.r.l شد. براي توليد لامبورگيني مورسيلاگو LP640 VERSACE. اين خودرو داراي فضاي داخلي ساتن سفيد ورساچه بود كه آرم ورساچه روي صندلي ها نقش بسته بود. اين اتومبيل در رنگ هاي سياه و سفيد موجود بود. فقط ده واحد توليد شد. اين اتومبيل با يك مجموعه چمدان مكمل ، كفش رانندگي لوكس و دستكش رانندگي به فروش مي رسيد. [38]

شركت Versace در سال 2008 با AgustaWestland همكاري كرد و هلي كوپتر لوكس AgustaWestland AW109 Grand Versace VIP را ايجاد كرد. اين هلي كوپتر شامل فضاي داخلي چرم ورساچه و طراحي در خارج است. [39] [40] در سال 2011 ، ورساچه و اچ اند ام خط جديدي از لباس را براي فروش در فروشگاه هاي اچ اند ام عرضه كردند. اين فروشگاه هم لباس زنانه و مردانه و هم وسايل خانه مانند بالش و پتو فروخت. [41] در سال 2015 ، Versace با رقصنده Lil Buck براي انتشار يك سري كفش ورزشي همكاري كرد. [42] در سال 2018 ، روني فيگ و دوناتلا ورساچه براي اولين بار مجموعه Kith x Versace خود را ارائه دادند ، كه داراي يك آرم مدوزا اصلاح شده بود و "KITH" بر روي چشمان آن نوشته شده بود. [43] در مجموعه پاييز 2019 مردان Versace موارد مختلفي با آرم شركت فورد موتور به نمايش درآمد. طبق گفته هاي خانه مد ، اين دو شركت با هم متحد شدند تا "هيجان خريد اولين اتومبيل شما را به وجود آورند. هيجان و آرزوي داشتن چيزي بعنوان گسترش شخصيت فرد ، چيزي كه بسيار به ايده مرد بودن مرتبط است". [44] فريبا رحيمي مدل محبوب نروژي همچنين در نمايشگاه مد ورساچه 2018 در ميلان شركت كرده است.

[ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۱۵:۴۹ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]