فوايد استفاده از روغن آووكادو بر روي مو چيست؟

آووكادو براي مو

آووكادو يك ميوه خوشمزه است كه به هر وعده غذايي يك مشت سالم اضافه مي كند. محتواي چربي ، خاصيت آنتي اكسيداني و ضد التهابي و مواد معدني نيز ماده موثري براي مو و پوست شما ايجاد مي كند. بياموزيد كه چگونه موهاي روغن آووكادو مي توانند وز شدن موها را همزمان با رشد ، درخشش و موارد ديگر كمك كنند.
فوايد روغن آووكادو

ماسك آووكادو


مي توانيد از آووكادو به عنوان ميوه يا روغن موهاي خود استفاده كنيد. خود روغن غني از:

    آنتي اكسيدان ها
    مواد معدني
    اسيدهاي چرب ضروري
    بيوتين
    ويتامين هاي A ، B-5 و E

تغذيه سالم بهترين راه براي تقويت مو است. بيوتين ، ويتامين B-5 و ويتامين E همگي باعث سلامت مو مي شوند. آووكادو بيشتري به رژيم خود اضافه كنيد يا روغن پخت و پز خود را با روغن آووكادو عوض كنيد تا از مزاياي آن بهره مند شويد.

از خارج ، روغن آووكادو مي تواند به نفع موهاي شما نيز باشد. درمان مو با آووكادو مي تواند موهاي شما را مرطوب ، ترميم و تقويت كند. يك منبع معتبر 2015 مجله بين المللي Trichologystudy منبع معتبر دريافت كه مواد معدني مانند مواد موجود در روغن آووكادو مي توانند به مهر و موم سلول هاي كوتيكول كمك كنند ، كه مي تواند از شكستن مو جلوگيري كند.
نحوه استفاده از آووكادو براي رشد مو

مطالعات حيواني نشان مي دهد كه روغنهاي اساسي اسطوخودوس و نعناع فلفلي مي توانند رشد مو را تقويت كنند. روغن آووكادو معمولاً به عنوان روغن حامل روغنهاي اساسي استفاده مي شود. يك اونس روغن آووكادو را با سه تا شش قطره روغن ضروري نعناع فلفلي يا اسطوخودوس براي يك درمان خانگي مو مخلوط كنيد.

همچنين مي توانيد مقداري روغن آووكادو به اندازه نيكل را روي پوست سر خود ماساژ دهيد. روغن آووكادو به تحريك جريان خون و از بين بردن فوليكول هاي مسدود شده كمك مي كند. اين اثرات ممكن است به مبارزه با ريزش مو كمك كند.

پوست شما به راحتي چربي را جذب مي كند ، بنابراين نگران نباشيد - اين يك فيلم چرب روي پوست سر شما باقي نمي ماند. اگر بيش از حد از روغن آووكادو روي موهاي خود استفاده مي كنيد ، مي توانيد آن را كاملاً با شامپوي بدون مواد شيميايي بشوييد تا زماني كه احساس كنيد روغن از بين رفته است.

بيشتر بخوانيد: آيا مي توانم از روغن كرچك براي رشد مو استفاده كنم؟ »
طراحي شده توسط پروژه Rubicon
نحوه استفاده از روغن آووكادو براي تهويه مطبوع
ماسك مو

شما مي توانيد ماسك هاي مو بر پايه آووكادو را در فروشگاه خريداري كرده و يا آن را در آشپزخانه خود تهيه كنيد. براي درمان مو بدون پروتئين و غني از پروتئين ، مواد زير را با هم مخلوط كنيد:

    1 آووكادو
    1 موز
    1 قاشق غذاخوري. روغن آووكادو
    1 قاشق غذاخوري. روغن نارگيل
    1 قاشق غذاخوري. عسل

مواد جامد را در مخلوط كن مخلوط كنيد تا از بافت غليظ جلوگيري شود. روغن و عسل را بعد از آن اضافه كنيد و ماسك را به موهاي خود بماليد. بگذاريد حداقل 20 دقيقه يا حداكثر سه ساعت رب شود. بسته به علاقه خود ماسك آووكادو را با آب گرم يا يك شامپوي فاقد مواد شيميايي بشوييد.
روشهاي ديگر
دستورالعمل هاي روش
نرم كننده مرطوب مقدار انداز nick نيكل روغن آووكادو را به طور مساوي از طريق انتهاي موهاي مرطوب پخش كنيد. وقتي موهايتان را خشك كرديد مي توانيد آن را نيز اعمال كنيد. از حالت دادن با گرما خودداري كنيد مگر اينكه روغن كاملاً خشك باشد.
Detangler يك قطره روغن آووكادو را از قسمت هاي درهم موهاي خود بماليد. استفاده از روغن آووكادو براي زدودن مو باعث آسيب كمتري نسبت به شانه مي شود.
محلول ضد شكستگي روغن آووكادو را به انتهاي موهاي خود بماليد تا از شكاف و شكستگي آن محافظت كند. از روغن براي جلوگيري از چرب شدن بيش از حد انتهاي خود استفاده كنيد.
نحوه استفاده از روغن آووكادو به عنوان يك درمان روغن داغ

آنچه شما نياز داريد:

    روغن آووكادو
    روغن نارگيل بسيار بكر
    حوله گرم
    ظرف شيشه اي
    ماهي تابه

مراحل:

    آب را در قابلمه سس بجوشانيد.
    از قسمتهاي مساوي روغن آووكادو و روغن نارگيل بسيار بكر (هر كدام 3 تا 5 قاشق غذاخوري بسته به طول موهايتان) استفاده كنيد و آنها را در يك ظرف شيشه اي تركيب كنيد. براي تقويت بيشتر ، چند قطره از روغن ضروري مانند رزماري يا اسطوخودوس اضافه كنيد.
    شيشه روغن را به مدت يك يا دو دقيقه در آب داغ قرار دهيد.
    قبل از استفاده از موها ، دماي روغن را روي مچ دست خود آزمايش كنيد.
    روغن را به آرامي به موهاي شسته شده ماساژ دهيد و آن را با حوله گرم تا 20 دقيقه بپيچيد.
    درمان را با آب گرم بشوييد.

آنچه تحقيق مي گويد

تحقيقات محدودي در مورد مزاياي استفاده از روغن آووكادو براي مو وجود دارد. اگرچه اين يك مرطوب كننده عالي است ، اما روغن آووكادو هنگام استفاده از آن به عنوان يك درمان موضعي به اندازه زماني كه آن را به عنوان بخشي از يك رژيم غذايي سالم مي خوريد مفيد نيست. مو از سلولهاي مرده ساخته شده است ، به همين دليل حفظ سلامت كلي بهترين راه براي داشتن موهاي سالم است.

بيشتر بياموزيد: 10 فوايد آووكادو براي سلامتي »
خطرات و هشدارها

به طور كلي ، استفاده از آووكادو بي خطر است ، اما افرادي كه به آووكادو حساسيت دارند بايد با پزشك خود مشورت كنند. استفاده از روغن آووكادو ممكن است عوارض جانبي ايجاد كند ، حتي اگر آن را نمي خوريد. قبل از استفاده از روغن آووكادو بايد تست پوستي پوستي انجام دهيد تا قبل از استفاده از آن بر روي موهايتان ، حساسيت را رد كنيد.
خط آخر

بر اساس نتايج يك نظرسنجي ملي ، خوردن آووكادو با كيفيت بهتر رژيم و سلامتي همراه است. مطالعه اي در سال 2012 نشان داد كه مصرف آووكادو از سلامت قلب و گوارش و همچنين پيري سالم پشتيباني مي كند. براي تقويت رژيم غذايي ، هنگام پختن سس سالاد ، روغن آووكادو را جايگزين ذرت يا روغن كرچك كنيد.

روغن آووكادو را مي توانيد در هر فروشگاه مواد غذايي پيدا كنيد. مواد مغذي موجود در آووكادو ممكن است به ويژه براي رشد مو مفيد باشد. براي نتايج طولاني مدت ، حتماً از يك رژيم غذايي متعادل استفاده كنيد كه به شما امكان مي دهد ويتامين ها و مواد مغذي مورد نياز براي رشد و سلامت موها را دريافت كنيد.

 

[ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۶:۲۰ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]