مي خواهيد ماسك موي روغن زيتون را امتحان كنيد؟ در اينجا 7 مورد براي ساخت در خانه آورده شده است

تعجب آور نيست كه روغن ها قرن ها اصلي ترين درمان موها هستند (سلام ، روغن نارگيل) ، زيرا چه كسي موهاي سالم و براق را دوست ندارد؟ چه مال شما خشك باشد ، چه روغني باشد و يا تركيبي از موارد باشد ، روغن زيتون مي تواند در دادن TLC مورد نياز به موهاي شما بسيار مفيد باشد.

مرتبط: بهترين محصولات براي كمك به ترميم موهاي شما در برابر آفتاب
چرا از روغن زيتون در موهاي خود استفاده كنيد؟

اگرچه هيچ اثبات علمي وجود ندارد كه روغن زيتون مي تواند رشد مو را تقويت كند ، يك مطالعه در سال 2015 نشان داد كه روغن هايي مانند زيتون ، نارگيل يا جوجوبا مي توانند نقش مهمي در محافظت از مو در برابر آسيب و كاهش تجمع پوست سر داشته باشند.

ثابت شده است كه اسيدهاي چرب امگا 3 و آنتي اكسيدان هايي كه به ويژه در روغن زيتون يافت مي شوند ، به تقسيم انتها ، نرم و تقويت مو ، بهبود تيرگي و جلوگيري از شكستگي كمك مي كنند.

بنابراين به دنبال مواردي در آشپزخانه خود نباشيد كه يك ماسك روغن زيتون ايجاد كنيد كه باعث زيبايي و ظاهر موهاي شما شود. در اينجا هفت تركيب مناسب براي مراقبت از تنبل يكشنبه در خانه وجود دارد:

ماسك روغن زيتون

 

1. روغن زيتون و عسل

ماده شيرين و چسبنده اي كه همراه با روغن زيتون تركيب شده است براي كمك به دام انداختن رطوبت است. ماسك موي عسلي ضد التهاب و آنتي اكسيدان است و رطوبت موهاي خشك را باز مي گرداند و شكاف هاي انتهايي را كاهش مي دهد.

از سه قاشق غذاخوري روغن زيتون و يك قاشق غذاخوري عسل استفاده كنيد و آنقدر هم بزنيد تا يكدست شود. اگر هنوز چسبناك است ، از افزودن روغن زيتون بيشتر به مخلوط نترسيد (گزينه افزودن كپسول ويتامين E براي حتي مزاياي بيشتر مو.)

قبل از تقسيم موها و استفاده از مخلوط ، موها را با شامپو بشوييد و بگذاريد كاملا خشك شود. روي آن را با كلاه دوش ، بسته بندي پلاستيكي يا حتي آن كيسه هاي مواد غذايي كه احتكار كرده ايد بپوشانيد (شرم آور نيست) و حدود 30 تا 90 دقيقه در آن را بگذاريد. هرچه تمام شد ، آن را با آب گرم بشوييد و طبق روال معمول شستشوي مو خود عمل كنيد.

توجه: اگر موهاي خشك داريد هفته اي دو بار از اين ماسك استفاده كنيد ، اما اگر چربي موهاي شما باشد هفته اي يك بار از اين ماسك استفاده كنيد.
2. روغن زيتون و موز

الكسا ، بازي Hollaback Girl. موز ممكن است ميان وعده صبحانه شما باشد ، اما آنتي اكسيدان هاي غني و پتاسيم آنها همچنين از ريزش مو جلوگيري مي كند ، در حالي كه روغن هاي چرب از دست دادن رطوبت را به حداقل مي رسانند. (بيا ، ما يك ميوه چند فايده را دوست داريم.)

يك موز رسيده را بگيريد ، پوست آن را گرفته و خرد كنيد ، سپس آن را در مخلوط كن پوره كنيد. يك قاشق غذاخوري روغن زيتون اضافه كنيد و دوباره مخلوط كنيد تا قوام يكنواختي پيدا كند. (همچنين مي توانيد براي رطوبت بيشتر يك قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد.) موهاي خود را بشوييد و مخلوط را روي رشته هاي مرطوب و با تأكيد زياد روي انتهاي آن بماليد.

روي آن را با كلاه دوش بپوشانيد ، بگذاريد 30 دقيقه روي آن بماند ، موهايتان را آبكشي و حالت دهيد. هفته اي يك بار روي موهاي خشك و آسيب ديده استفاده كنيد.

3. روغن زيتون و آووكادو

اگرچه خوردن اين مخلوط به جاي تهيه ماسك وسوسه انگيز خواهد بود ، آووكادو سرشار از اسيدهاي چرب ، آنتي اكسيدان ها و ويتامين هاي A ، B و E است ، بنابراين با موهاي خود به اشتراك بگذاريد. در واقع اين پادشاه ساخت قفل هاي براق تر ، نرم تر و بدون پيچ و خم است. همچنين جام مقدس موهاي طبيعي (ضخيم ، درشت ، موج دار ، شما آن را نامگذاري مي كنيد) در نظر گرفته مي شود كه نياز به قفل شدن رطوبت و تعريف الگوهاي فر دارد.

يك آووكادو رسيده (اگر مطمئن نيستيد اين يك هك است) را برداريد ، تا زماني كه هيچ توده اي وجود نداشته باشد ، آن را جمع كنيد و له كنيد. دو قاشق غذاخوري روغن زيتون اضافه كنيد (افزودن عسل در اينجا نيز م worksثر است) و مخلوط كنيد تا يكدست شود. قبل از قرار دادن درمان روي رشته هاي مرطوب ، موهاي خود را با شامپو بشوييد.

روي آن را بپوشانيد و بگذاريد 45 دقيقه بماند (قبل از شستشو و حالت دادن به حالت طبيعي موهاي خود را مي توانيد براي مدت زمان 15 تا 20 دقيقه در حالي كه ماسك را براي نفوذ حداكثر استفاده مي كنيد ، روي آن حرارت دهيد). براي موهاي خشك و آسيب ديده بهتر است اين كار را يك بار در هفته تا يك بار در ماه انجام دهيد ، بسته به سطح خشكي.
4. روغن زيتون و تخم مرغ

پروتئين ها و مواد مغذي موجود در تخم مرغ تقويت خوبي براي موهاي سالم است و باعث درخشش فوري رشته هاي كسل كننده و شكننده مي شود. روغن هاي چرب زرده به ترميم و تغذيه رشته هاي خشك و آسيب ديده كمك مي كنند در حالي كه آنزيم هاي سفيده تخم مرغ روغن اضافي را از بين مي برد. برخلاف ساير تركيب ها ، تخم مرغ به خوبي با هر نوع مويي كار مي كند.

موهاي خشك بايد از دو زرده تخم مرغ ، موهاي چرب بايد از دو سفيده و در انواع موهاي نرمال / تركيبي از يك تخم مرغ كامل استفاده شود. همه انواع مو بايد تخم مرغ تعيين شده خود را با دو قاشق غذاخوري روغن زيتون مخلوط كنند. همچنين مي توانيد براي تقويت مو ، افزودن رطوبت بيشتر و يا وز شدن وز ، ماست يوناني يا آب ليمو اضافه كنيد.

پس از شستن با شامپو ، تقسيم موهاي مرطوب و افزودن روش درماني را در تمام مدت شروع كنيد (با تمركز بر روي نوك موهاي خود). يك شانه دندان پهن مي تواند به توزيع محصول در بخشهاي شما كمك كند. بگذاريد 20 دقيقه بماند.

درمان را شستشو داده و اجازه دهيد موهايتان در هوا خشك شود. هفته اي يكبار استفاده كنيد.
5. روغن زيتون و سس مايونز

مايو هميشه مورد علاقه طرفداران ساندويچ نيست ، اما كار در بخش زيبايي را انجام مي دهد. مخلوط تخم مرغ ، روغن هاي چرب و ويتامين ها به تغذيه موهاي خشك كمك مي كند تا زنده شوند. اين باعث مي شود موهاي شما براق ، نرم و لطيف تر شود.

دو قاشق غذاخوري سس مايونز را با چند قطره روغن زيتون مخلوط كنيد. (گزينه افزودن سركه براي كمك به از بين بردن شوره سر ، كثيفي يا آلودگي بدن است.) قبل از استفاده از مخلوط ، روي ريشه ها موهاي خود را بشوييد و بگذاريد تا در هوا خشك شود. قبل از شستشو و حالت دادن به موهاي خود به مدت 30 دقيقه در محل را ترك كنيد.

اين ماسك مو را مي توان يك تا دو بار در هفته انجام داد ، و نبايد از آن براي موهاي چرب استفاده شود.

6. روغن زيتون و روغن نارگيل

روغن نارگيل براي تأمين موهاي سالم ، مرطوب كننده پوست و تقويت سيستم ايمني بدن شما بيگانه نيست. اكنون ، آن را با روغن زيتون تركيب كنيد و در يك ظرف ماسون جادو شويد.

اين تركيب به تسكين پوست خشك و خارش دار پوست كمك مي كند و يك ماده ضد قارچ طبيعي عالي براي موهاي نازك آسيب ديده و ريز است. قبل از ماساژ دادن آن از طريق مو و پوست سر ، كافي است روغن زيتون و روغن نارگيل را در يك كاسه مخلوط كنيد (1/2 فنجان روغن زيتون و 1 فنجان روغن نارگيل بكر).

براي توزيع شانه بزنيد ، موهايتان را بپيچيد و بگذاريد 30 تا 45 دقيقه (يا حتي يك شب) بماند. در آخر ، موهاي خود را كاملاً با شامپو و نرم كننده بشوييد. اين ماسك مو بايد حداقل هفته اي يك بار استفاده شود.
7. روغن زيتون و جوش شيرين

جوش شيرين براي بسياري از افراد جايگزين شامپو است و يك وسيله تميز كردن DIY است ، بنابراين اين تركيب برنده است. خاصيت ضد قارچي و ضد باكتريايي آن باعث مي شود پوست شما به راحتي لايه برداري كند و پوسته پوسته شود.

فقط قسمتهاي مساوي روغن زيتون و جوش شيرين را بهم اضافه كنيد تا به صورت خمير در بيايد. حدود پنج دقيقه آن را در پوست سر خود ماساژ دهيد. با شستن موها با شامپو و نرم كننده آن را پاك كنيد. اين تركيب مو بايد هر هفته دو بار يا يك بار استفاده شود.
چند نكته را بايد بخاطر بسپاريد:

اگرچه روغن زيتون مي تواند بر روي انواع موها تأثير بگذارد ، اما مقدار استفاده شده مي تواند تفاوت زيادي ايجاد كند. موهاي زيبا فقط براي جلوگيري از سنگين شدن موها بايد از چند قطره استفاده كنند و فقط يك بار در هفته با ماسك بچسبند. افرادي كه موهاي ضخيم تري دارند بايد اطمينان حاصل كنند كه رطوبت كافي جذب مي شود ، بيشتر استفاده كنند و هفته اي دو بار يك درمان را انجام دهند.

همچنين مهم است كه قبل و بعد از درمان موهاي خود را كاملا بشوييد. ماسك موي روغن زيتون شما روي تميز كردن موها موثرتر خواهد بود و آخرين كاري كه مي خواهيد بوي سس سالاد است كه كارتان تمام شد. چند بار از شامپو نترسيد تا مطمئن شويد كاملاً پاك شده است.

با ماسك هاي موي سرگرم شويد! خوب است كه با استفاده از روغنهاي اساسي يا گياهان خشك بو را آزمايش كنيد (به خصوص با تخم مرغ يا مايو درگير). (يك هك بزرگ اين است كه اجازه مي دهيد رزماري خشك يا اسطوخودوس براي چند روز در روغن زيتون خيس بخورد تا عطر و بوي آن را بپوشاند.) روغن درخت چاي و سركه سيب نيز از موارد اضافي ماسك شما هستند. اصولاً هرچه فوايد بيشتر باشد ، بهتر است.

سرانجام مي توان اين ماسك هاي مو را براي حدود يك هفته در يخچال نگهداري كرد. چه كسي مي گويد در حين تهيه وعده هفتگي خود نمي توانيد يك دسته بزرگ ماسك مو درست كنيد؟

[ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۳:۳۴ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]