10 نكته براي رشد مجدد طبيعي موها

درمان هاي طبيعي براي رشد مو

گفته مي شود موهاي شما شكوه تاجگذاري شما است و طبيعي است كه بخواهيد موهاي خود را اصلاح كنيد اگر به رضايت شما نرسد. اگر مي خواهيد موهايي را كه از دست داده ايد مجدداً رشد دهيد يا مي خواهيد موهايي كه داريد بهتر كنيد ، برخي از اين درمان هاي طبيعي را امتحان كنيد. فوايد اثبات شده آنها مي تواند به تحريك رشد و تقويت موهاي شما كمك كند.
1. ماساژ دادن

ماساژ پوست سر مي تواند به ترميم رشد مو كمك كند و مي تواند همراه با روغن و ماسك مو استفاده شود. اين باعث تحريك پوست سر و بهبود ضخامت مو مي شود. اختصاص هر روز براي ماساژ پوست سر همچنين مي تواند به شما در رفع استرس و تنش كمك كند. تصور مي شود كه نيروهاي كششي در طول ماساژ رشد و ضخامت مو را در سلولهاي پاپيلاي پوستي ترغيب مي كنند.

رشد مو


2. آلوئه ورا

مدت هاست كه از آلوئه ورا براي درمان ريزش موي منبع معتبر استفاده مي شود. همچنين باعث تسكين پوست سر و موها مي شود. اين مي تواند شوره سر را كاهش داده و فوليكول هاي مو را كه ممكن است توسط روغن اضافي مسدود شود ، رفع كند. مي توانيد هفته اي چند بار ژل خالص آلوئه ورا را به پوست سر و موهاي خود بزنيد. همچنين مي توانيد از شامپو و نرم كننده حاوي آلوئه ورا استفاده كنيد.
3. روغن نارگيل

روغن نارگيل منبع معتبر حاوي اسيدهاي چرب است كه به داخل ساقه مو نفوذ مي كند و باعث كاهش پروتئين از مو مي شود. بسته به نوع مو ، مي توانيد از روغن نارگيل قبل يا بعد از شستن مو استفاده كنيد. اگر موهاي شما چرب است ، مي توانيد يك شب يا چند ساعت قبل از شستن موهاي زائد را درمان كنيد. روغن نارگيل را به پوست سر و تمام موهاي خود ماساژ دهيد. اگر موهاي شما خشك است ، مي توانيد از آنها به عنوان درمان ترك نيز استفاده كنيد. لازم است تحقيقات بيشتري در مورد روغن نارگيل به عنوان يك رشد دهنده مو انجام شود ، اما نشان داده شده است كه اين ماده باعث بهبود سلامت و درخشندگي مو مي شود و قرن ها است كه مورد استفاده قرار مي گيرد.
طراحي شده توسط پروژه Rubicon
4. Viviscal

Viviscal يك مكمل طبيعي براي رشد مو است كه منبع موثري دارد و باعث رشد مو در افراد با موهاي كم پشت مي شود. اين شامل يك مجموعه دريايي است كه به AminoMar C. معروف است. اين ماده از مواد معدني ، ويتامين ها و پودر كوسه و نرم تن ساخته شده است. اين مواد به بازسازي سلول هاي جديد و تقويت سلول هاي موجود كمك مي كنند. براي ديدن نتيجه بايد قرص ها را دو بار در روز و حداقل شش ماه مصرف كنيد. ويويسكال همچنين يك شامپو و نرم كننده درست مي كند.

براي Viviscal خريد كنيد
5. روغن ماهي

مصرف اسيدهاي چرب امگا مي تواند به بهبود مو از داخل كمك كند ، زيرا پر از مواد مغذي و پروتئين هستند. مصرف مكمل امگا Trust Source همراه با آنتي اكسيدان به بهبود تراكم و قطر مو كمك مي كند. همچنين ريزش مو را كاهش مي دهد. اسيدهاي چرب امگا به سلول ها كمك مي كند تا به درستي كار كنند و مي توانند ايمني بدن را افزايش دهند و منجر به سلامت كلي بهتر شوند. دوز توصيه شده سازنده را دنبال كنيد.

6. جينسينگ

مصرف جينسينگ مكمل هاي منبع معتبر مي توانند با تحريك فوليكول هاي مو رشد مو را تقويت كنند. جينسنوزيدها اجزاي فعال جينسينگ هستند و تصور مي شود كه تأثير مثبت آن بر روي موها باشد. هميشه طبق دستور مصرف كنيد و حتما عوارض جانبي احتمالي را بررسي كنيد.

خريد مكمل هاي جينسينگ
7. آب پياز

اگر از عهده بوي آب پياز برآييد ، مي توانيد فوايد آن را بدانيد كه ارزش آن را دارد. آب پياز به عنوان منبع معتبر براي درمان موفقيت آميز آلوپسي آره آتا از طريق تقويت رشد مو نشان داده شده است. همچنين تصور مي شود كه آب پياز باعث بهبود گردش خون مي شود. مطالعات روي حيوانات فاكتور رشد كراتين و جريان خون در كوتيكول ها را بهبود مي بخشد. مي توانيد چند پياز را مخلوط كرده و آب آن را بگيريد. آب آن را به پوست سر و موهاي خود بماليد و بگذاريد حداقل 15 دقيقه داخل آن بماند. سپس به طور معمول شامپو بزنيد.
8. روغن رزماري

رزماري يكي از اولين روغنهاي اساسي است كه مردم براي رشد مو و كاهش ريزش مو انتخاب مي كنند. روغن رزماري منبع مطمئن رشد موهاي جديد را تحريك مي كند و مي تواند براي درمان آلوپسي آندروژنتيك استفاده شود. چند قطره روغن رزماري را به روغن حامل مخلوط كرده و قبل از آبكشي آن را در مو و پوست سر خود ماساژ دهيد. اين كار را چند بار در هفته انجام دهيد. روزانه چند قطره روغن رزماري به شامپو و نرم كننده خود اضافه كنيد. از روغنهاي اساسي به طور مستقيم روي پوست استفاده نكنيد. هميشه آنها را در يك روغن حامل يا شامپو مخلوط كنيد.
9. روغن شمعداني

براي تقويت رشد مو و تقويت گردش خون مي توانيد از روغن GeraniumTrusted Source استفاده كنيد. چند قطره را درون روغن حامل مخلوط كرده و از آن براي تهيه ماسك مو استفاده كنيد. همچنين مي توانيد چند قطره به شامپو و نرم كننده خود اضافه كنيد. روغن شمعداني مي تواند به تقويت ، آبرساني و بازيابي مو كمك كند.
10. ليمو

شما مي توانيد از آبليموي تازه يا روغن ليمو استفاده كنيد زيرا گفته مي شود اين مواد كيفيت و رشد مو را افزايش مي دهند. روغن ليمو منبع مطمئن مي تواند به شما در حفظ سلامت پوست سر و تشويق رشد مو كمك كند. آب ليموي تازه را 15 دقيقه قبل از شامپو به پوست سر و موهاي خود بماليد. مي توانيد از روغن ضروري ليمو رقيق شده در روغن حامل به عنوان ماسك مو استفاده كنيد.
خط آخر

اگر مي خواهيد موهاي خود را بهبود ببخشيد ، برنامه اي ارائه دهيد و ثابت قدم بمانيد. به ياد داشته باشيد كه ممكن است چند ماه طول بكشد تا نتايج قابل توجهي حاصل شود. با روش هاي درماني خلاق باشيد و آنها را به همان اندازه كه دوست داريد مخلوط كنيد.

مهم اين است كه هر روز وقت بگذاريد تا روي تغذيه موهاي خود تمركز كنيد تا قفل هاي دلچسب مورد نظر خود را بدست آوريد. برداشتن اين مرحله و انجام مراقبت از خود در صورتي كه ريزش مو به هر مسئله عاطفي يا استرسي مربوط باشد ، بسيار مفيد خواهد بود. مثبت بمانيد و تمام تلاش خود را براي حفظ يك سبك زندگي سالم انجام دهيد كه مكمل برنامه درمان موي شما باشد.

اگر اين روش هاي طبيعي براي شما مناسب نيست با پزشك خود در مورد داروها يا روش ها صحبت كنيد.

[ ۱۶ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۱۱:۵۷ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]