5 بهترين ماسك صورت عسلي براي هر نوع پوست

برخي از تركيبات وجود دارد كه تقريباً نمي توانيد هنگام استفاده از مراقبت از پوست DIY با آنها اشتباه كنيد. و عزيزم قطعاً در بالاي ليست قرار دارد. اين پايه اصلي شربت خانه آشپزخانه از عصر حجر در غذا و دارو مورد استفاده قرار مي گرفته است. به همين دليل است كه پوست شما نيز آن را دوست دارد.
5 بهترين ماسك صورت عسلي براي هر نوع پوست
چرا عزيزم؟

عسل به طور طبيعي ضد باكتري است و به شما كمك مي كند تا از آكنه جلوگيري كنيد. سرشار از آنتي اكسيدان ، عسل با راديكال هاي آزاد مضر كه به پوست شما آسيب مي رسانند مقابله مي كند. اين يك ماده مرطوب كننده طبيعي است كه از هوا رطوبت گرفته و پوست شما را مرطوب و صاف مي كند. و مي تواند به از بين بردن سبوم (روغن) اضافي كه ممكن است باعث مسدود شدن منافذ پوست شما شود و منجر به ايجاد اين جوشهاي مزاحم شود ، كمك كند.

با استفاده از عسل خام و فيلتر نشده بيشترين مزايا را خواهيد داشت. و اگر شما مايل به سر و صدا هستيد ، نمي توانيد عسل مانوكا را شكست دهيد. اين عسل كه از درخت مانوكا در نيوزيلند و استراليا آمده است ، يك غذاي فوق العاده ضد باكتري است كه داراي چندين تن سيستم ايمني و مراقبت از زخم است. دور خود يك شيشه نگه داريد و عسل را روي آكنه ، شكاف لب ، سوختگي و بريدگي هاي جزئي بكشيد. و اگر احساس بيماري مي كنيد و به خصوص اگر سرفه مي كنيد ، به شما كمك مي كند تا يك يا دو قاشق بخوريد [منبع].

نحوه استفاده از عسل روي صورت
  چگونه مي توان Healing Fire Cider را ساخت

همه ما پول خود را صرف محصولات مراقبت از پوست مي كنيم ، اما گاهي اوقات اشكالي ندارد كه از سرم هاي فانتزي چشم پوشي كنيم و به عسل خوب بريزيم. مي توانيد از آن براي شستن صورت ، تهيه اسكراب يا درمان پوست خود با ماسك عسل خانگي هفتگي استفاده كنيد. عسل يك مكمل عالي براي هر رژيم مراقبت از پوست است.

در اينجا چند ماسك آورده شده است كه براي استفاده از صورت داخلي شما بسيار مناسب است. ابتدا از پوست تميز شروع كنيد و قبل از استفاده از ماسك ، يك دستمال مرطوب و گرم را روي صورت خود قرار دهيد تا منافذ پوست شما باز شود. پس از شستشوي ماسك ، صورت خود را با آب سرد بشوييد يا براي بستن منافذ پوست از تونر استفاده كنيد. سپس يك روغن صورت خوب بزنيد.
5 ماسك صورت عسلي

در اينجا 5 دستورالعمل ساده براي شروع وجود دارد. موردي را كه براي نوع پوست شما يا مشكلي كه مي خواهيد مرتفع كنيد ، پيدا كنيد.

5 بهترين ماسك صورت عسلي براي هر نوع پوست
1. ماسك صورت عسلي براي پوست مستعد آكنه

متخصصان پوست عاشق جوش شيرين هستند زيرا اين ماده ضد التهاب و ضد باكتري است. آن را با آب ليمو لايه بردار و عسل تسكين دهنده تركيب كنيد و يك ماسك ملايم اما موثر براي كنترل آكنه داريد.

    1 قاشق چايخوري ليمو
    1 قاشق غذاخوري عسل
    1 قاشق چاي خوري جوش شيرين

آب ليمو ، عسل ، و جوش شيرين را به يك كاسه كوچك اضافه كنيد. خوب مخلوط كنيد و با صاف كردن آن روي صورت و گردن آن را بزنيد. از ناحيه نزديك چشم خود اجتناب كنيد (آب ليمو و عسل هر دو گزنده مي شوند). با ماليدن آن به پوست ، اين ماده را به اسكراب تبديل نكنيد. بعد از 15 دقيقه ماسك را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد برداريد.

يك احتياط هنگام استفاده از آب ليمو: اگرچه ليمو داراي ويژگي هاي روشن كننده و روشن كننده است ، اما همچنين مي تواند پوست را به نور حساس كند. اگر پس از مدت كوتاهي در معرض آفتاب قرار گرفتيد ، صورت خود را كاملاً بشوييد و از كرم ضد آفتاب اكسيد روي SPF 30+ استفاده كنيد.
2. ماسك صورت عسلي براي پوست چرب

ماسك هاي سفالي براي كنترل پوست چرب بسيار جذاب هستند. عسل به تجزيه روغن اضافي كمك مي كند و خاك رس بسيار جاذب آن را از بين مي برد در حالي كه به آرامي لايه برداري مي كند. بنتونيت و قرمز مراكشي از بهترين گزينه هاي رس براي ايجاد تعادل بين روغن هاي طبيعي هستند. و هر دو خاصيت ضد باكتري براي درمان پوست مستعد آكنه دارند [منبع].

    1 قاشق چاي خوري عسل
    1 قاشق چاي خوري خاك رس بنتونيت يا خاك رس قرمز مراكشي
    1 قاشق چايخوري سركه سيب

خاك رس ، عسل و سركه سيب را در يك كاسه كوچك غيرفعال تركيب كنيد (هرگز هنگام كار با خاك از فلز استفاده نكنيد). با هم هم بزنيد و به آرامي به صورت و گردن بماليد. بعد از 15 دقيقه ماسك را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد برداريد.
مدياوين
3. ماسك صورت عسلي براي التهاب (يا پوست حساس)

چاي سبز و عسل دو ماده اي هستند كه هركدام جادوي ضد التهاب بر روي قرمزي و التهاب پوست ايجاد مي كنند. اين تركيب تسكين دهنده براي پوست حساس به اندازه كافي ملايم است (اگر نگران هستيد تست پچ را انجام دهيد). هر دو ماده آنتي اكسيدان قوي هستند كه با راديكال هاي آزاد مبارزه مي كنند و پوست آسيب ديده را ترميم مي كنند.

    1 قاشق چايخوري پودر ماتچا
    1 قاشق غذاخوري عسل
    1 قاشق چايخوري روغن بادام شيرين يا روغن جوجوبا

پودر ماتچا ، عسل و روغن را در يك كاسه كوچك تركيب كرده و خوب مخلوط كنيد. (اگر پودر ماتچا نداريد ، يك كيسه چاي سبز را برش دهيد و از برگها استفاده كنيد.) قبل از شستن آب گرم آن را به صورت بماليد و بگذاريد 15 دقيقه بماند.
4. ماسك صورت عسلي براي خشكي پوست

عسل و آووكادو تركيب كاملي از مواد آبرسان براي خشكي پوست هستند. بادام زميني به آرامي لايه برداري مي كند و چربي هاي خوب آن باعث مي شود پوست شما فوق العاده نرم شود. اگر مي خواهيد حتي مزاياي مرطوب كنندگي بيشتري نيز اضافه كنيد ، يك قاشق غذاخوري روغن به مخلوط اضافه كنيد.

    2 قاشق غذاخوري عسل (يا 1 قاشق غذاخوري عسل و 1 قاشق غذاخوري روغن مانند جوجوبا يا بادام شيرين)
    1/4 آووكادو ، له شده
    2 قاشق غذاخوري بادام ، ريز خرد شده

عسل و آووكادو را به يك كاسه كوچك اضافه كنيد و با هم له كنيد. بادام زميني را هم بزنيد. روي صورت و گردن خود را پهن كرده و پس از 15-20 دقيقه با آب گرم بشوييد.
5. ماسك عسل براي تغيير رنگ

ماسك هاي زردچوبه معمولاً براي تسطيح رنگ پوست و كاهش ظاهر خطوط ريز و لكه هاي تيره يا جاي زخم استفاده مي شوند [منبع]. عسل يك اثر سفيد كننده جزئي ايجاد مي كند در حالي كه آب ليمو و ماست به آرامي لايه برداري مي كند تا از بين بردن پوست مرده و رشد سلول هاي جديد تشويق شود.

    1 قاشق چايخوري آب ليمو
    1 قاشق غذاخوري عسل
    ماست 1 قاشق غذاخوري
    1/4 قاشق چايخوري پودر زردچوبه

همه مواد را با هم در يك كاسه كوچك مخلوط كنيد. يك لايه نازك روي كل صورت و گردن خود بماليد. به مدت 20 دقيقه استراحت كرده و با آب گرم بشوييد. ماسك را هفتگي تكرار كنيد يا از مخلوط آن به عنوان درمان نقطه اي روزانه با آغشته كردن آن به مناطق تغيير رنگ استفاده كنيد. نتايج 2-3 ماه طول خواهد كشيد.

ماسك عسل


[ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۸:۰۴ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]