ترند ماسك در دنياي مد

رفتار ماسك در شبكه هاي اجتماعي چگونه است؟

غذاهاي كليدي

    ديد ماسك در شبكه هاي اجتماعي بين جغرافياها متفاوت است: اين روند در كشورهاي آسيايي بيشتر از اروپا و ايالات متحده است.
    براي روندهاي رسانه هاي اجتماعي ، تأثيرگذارهايي با كمتر از 1000 دنبال كننده تمايل دارند كه محتواي ماسك صورت را بيشتر از تأثيرگذارهاي بزرگتر ارسال كنند تا زندگي روزمره مرتبط را براي بسياري از كاربران منعكس كند.
    يك ليست طولاني از طراحان شروع به ايجاد ماسك صورت كرده اند كه پس از مشاهده روند موجود در شبكه هاي اجتماعي و خيابان ها در انواع الگوها ، رنگ ها و سبك ها ، ماسك هاي صورت را ايجاد كرده اند.

ماسك هاي صورت اخيراً در نتيجه همه گيري Covid-19 در خط مقدم روند مد ظاهر شده اند. با اين حال ، براي مناطق مختلف جهان ، پذيرش اين روند با نرخ هاي مختلفي توسعه يافته است. در غرب ، تا حد زيادي لوازم جانبي مرتبط با مشاغل پزشكي باقي مانده است ، اما ظهور ماسك از طراحان اصلي غربي اين مفهوم را تغيير مي دهد. در مقابل ، ماسك ها به دلايل زيست محيطي و بهداشتي از مدت ها قبل از همه گيري ، بخشي از زندگي روزمره در بسياري از كشورهاي آسيايي بوده اند. شباهت غير قابل انكار اين است كه هم كاربران اينستاگرام و هم كاربران Weibo از زمان ورود Covid-19 شاهد افزايش محتواي ماسك بوده اند. Heuritech با استفاده از فناوري تشخيص تصوير تلاش كرد تا در مورد گسترش ماسك در شبكه هاي اجتماعي اطلاعات بيشتري كسب كند و به مقايسه الگوهاي مختلف رفتار بسته به نوع شناسي و جغرافياي كاربران اينستاگرام و ويبو اجازه دهد.

ماسك



بنابراين س isال اين است: آيا ماسك هاي صورت به خودي خود به لوازم جانبي مد تبديل مي شوند و آيا تفاوت هايي بين جغرافياها ادامه خواهد داشت؟
ماسك هاي صورت در جغرافياي مختلف چقدر محبوب هستند؟

ماسك هاي صورت كه به شدت در فرهنگ عامه به ويژه در ژاپن نمايندگي مي شوند ، مترادف با حمايت جمعي و وظيفه مدني هستند. به دور از مانع از روابط و تعاملات اجتماعي ، ماسك حتي براي كوچكترين سرما بدون استفاده از توجه خاصي استفاده مي شود. برعكس ، استفاده از ماسك در فرهنگ غربي بيشتر آشفته است ، زيرا اين امر مانعي براي درك كيفيت پنهان كاري به عنوان مانعي براي برقراري ارتباط است.

منطقاً ، بر اساس داده هاي Heuritech ، آسيا همچنان در جغرافياي برتر محبوبيت نقاب باقي مانده است. حتي قبل از Covid-19 ، مصرف كننده معمولي ژاپني به طور متوسط ​​سالانه 43 ماسك استفاده مي كرد. ماسك صورت در چين و كره جنوبي نيز رايج است و به عنوان يك مانع محافظتي مهم در شهرهاي بسيار آلوده در نظر گرفته مي شود. از اواسط مارس تا اواسط ماه مه در چين و ژاپن ، سهم پست هاي داراي ماسك حدود 4٪ از كل پست هاي داراي انسان را براي اين مناطق تشكيل مي دهد ، كه دو برابر بيشتر از اروپا است. در ايالات متحده ، ديد ماسك در 2.8٪ از كل پست هاي يك شخص است.از آنجا كه اين ماسك در غرب بسيار جديدتر از چين يا ژاپن است ، در طي دوره ژانويه تا اواسط ماه مه سال 2020 ، سهم پست هاي يك انسان با ماسك در Weibo به طور قابل توجهي بالاتر از اينستاگرام بود. با اين وجود ، سهم پست هاي Weibo با يك انسان ماسك دار در اواسط ژانويه قبل از تثبيت ثابت شد ، در حالي كه سهم پست هاي اينستاگرام تا اواسط مارس به اوج نرسيد. از آن زمان ، اين نوع محتواي اينستاگرام 2.7 برابر رشد كرده است.
نمودار Heuritech: تكامل سهم پست ها
تكامل تعداد پستهايي كه ماسك دارند از همه پستهايي كه انسان از ژانويه 2020 تا اواسط ماه مه 2020 تجزيه و تحليل كرده است
چه نوع كاربران رسانه هاي اجتماعي محتواي ماسك صورت را بيشتر ارسال مي كنند؟

از زمان شروع همه گيري ، انواع مختلف اينفلوئنسرها در اينستاگرام محتواي خود را با زمان وفق داده اند ، بخشي از اين انگيزه ايجاد تمايل به الگو قرار دادن ديگران براي پيگيري اقدامات ايمني مصوب در هر كشور است.

به اندازه كافي جالب توجه ، تأثيرگذاران كمتر دنبال شده احتمالاً محتواي ماسك صورت را ارسال مي كنند. چرا؟ از آنجا كه پست هاي آنها بيشتر از ديگران نماينده زندگي روزمره است ، مانند پوشيدن ماسك به سوپرماركت يا حمل و نقل عمومي. در ميان افراد تأثيرگذار با كمتر از 1000 فالوور ، 2.5٪ از آنها محتواي ماسك صورت را از اواسط مارس تا اواسط ماه مه سال 2020 ارسال كرده اند. از طرف ديگر ، تأثيرگذارهايي با ده ها هزار فالوور ، تمايل به انتخاب در مورد آنچه را براي ارسال انتخاب مي كنند ، هستند. . كساني كه بيش از 10 هزار پيرو دارند ، حدود 1.5 درصد مي نشينند ، كه به طور قابل توجهي كمتر از همتايان كوچكتر است.
نمودار Heuritech: ميزان نفوذ ماسك ها در هر بخش
مقدار دنبال كننده - صدا:> 1k ، ميكرو: 1k - 10k ، ماكرو: 10k - 500k ، ستاره: <500K
آيا ماسك هاي صورت به يك مد جديد تبديل شده است؟

در حالي كه برخي از مارك ها بر روي لوازم جانبي بي صدا مانده اند ، بسياري از آنها براي توليد ماسك هاي صورت با سبك ها و قيمت هاي مختلف توليد شده اند. برخي حتي برنامه ريزي كرده اند كه ماسك را در مجموعه هاي بعدي خود بگنجانند. صداهاي خاصي در داخل و خارج از صنعت مد قبلاً در مورد چسباندن مارك هاي مد بر روي يك كالاي اساسي ابراز ترديد كرده اند. با اين حال ، به نظر مي رسد كه صنعت مد فراتر رفته و ماسك را به عنوان لوازم جانبي جديد اجتماعي دروني كرده است.

شايد صنعت مد بايد شاهد اين روند باشد - در مراسم اهداي جوايز گرمي در اوايل سال جاري ، بيلي اليش ماسك صورت گوچي را روي فرش قرمز پوشيد و منتقدان مد را خوشحال كرد. علاوه بر اين ، در طول ماه مد پاييز / زمستان 2020 امسال ، Marine Serre با ماسك آوانگارد N95-esque خود بسته را هدايت كرد ، اتفاقي كه در اكثر وب سايت هاي تجارت الكترونيكي به فروش مي رسد. مارك هاي كاليبر مشابه از جمله Celine و Off-White همچنين ماسك هايي را در مجموعه هاي خود دارند.

در پاسخ به Covid-19 ، مارك هاي كم خيابان از جمله Urban Outfitters ، Prabal Gurung ، Rag & Bone ، Rowing Blazers ، Laغير مجاز مي باشدte و بسياري ديگر ، ماسك هاي پارچه اي را در الگوها و سبك هاي مختلف آغاز كرده اند.

همچنين مارك هايي وجود دارند كه ماسك هاي صورت فراتر از اهداف ايمني و دسترسي به لباس را ايجاد كرده اند. مارك لباس ورزشي Under Armour ماسكي مخصوص ورزش تهيه كرده است كه UA SPORTSMASK نام دارد. اين ماسك براي انواع ورزش ها در برابر آب مقاوم است و طراحي آن باعث مي شود تا پوشنده راحت تر از يك ماسك معمولي نفس بكشد. پاتريك فريسك ، مديرعامل Under Armour ، در مصاحبه اي اظهار داشت: "ما به طور خاص اين ماسك را براي ورزشكاران و همه ما كه مي خواهيم در عين حال خود و اطرافيان خود را ايمن نگه داريم ، ورزش و تمرين كنيم."

تجزيه و تحليل كامل ما را در مورد ماسك در رسانه هاي اجتماعي كشف كنيد

آينده ماسك هاي صورت

گرچه ممكن است خيلي زود براي دانستن آينده خيلي زود باشد ، اما مطمئناً ماسك ها در حال حاضر در مركز مد هستند. اين لوازم جانبي مدتي است كه به دلايل اجتماعي و بهداشتي در بسياري از كشورهاي آسيايي رايج است ، اما براي غرب ، هنوز كاملاً جديد است. اگرچه در هر دو طرف جهان ، كساني كه ماسك خود را بيشتر در شبكه هاي اجتماعي ارسال مي كنند ، كساني هستند كه پيروان كمتري دارند ، بيشتر به اين دليل كه اين افراد تأثيرات بيشتري در زندگي روزمره براي اكثر مردم دارند. طراحان اين موج را نيز گرفته اند ، از خيابان بزرگ تا لباس ورزشي. اين كه آيا شما يك طراح هستيد ، يك تأثيرگذار هستيد ، يا رسانه هاي اجتماعي نه و نه ، يك روش مفيد براي ارزيابي محبوبيت ماسك هاي صورت و گرايش هاي خرد در ميان آنها است.

[ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۳:۳۵ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]