تاريخچه و حقايق رژ لب

تاريخچه و حقايق رژ لب

از طلوع فجر دوران ماقبل تاريخ ، انسانها هميشه نياز به تمايز خود را از ديگران داشتند. لباس ، كفش ، ابزار ، جواهرات و لوازم آرايشي اولين راههايي بود كه ما موفق به انجام اين كار شديم ، اما رژ لب و شلوار صورت يكي از بارزترين روشها براي تغيير ظاهر ما بود. شكارچيان پوست خود را رنگ آميزي مي كردند تا بهتر با محيط اطراف خود تركيب شود ، كشيشان و زائران خود را براي احترام به خدايان و عقايد خود تزئين مي كردند ، و جوانان از هر راهي كه قابل تصور بود استفاده مي كردند تا آنها را براي جنس مخالف زيباتر و قابل نمايش كنند.

با اين حال ، در دوره هاي طولاني ماقبل تاريخ ، رژ لب فقط از منابع طبيعي قابل تهيه - آب ميوه و گياه تهيه مي شد. با ظهور تمدنهاي اوليه در خاورميانه ، آفريقاي شمالي و هند ، فرايندهاي پيشرفته توليد بشر را قادر ساخت تا سرانجام توليد انواع جديد رژ لب را آغاز كند. اولين كساني كه اين كار را انجام دادند ، زنان بين النهرين بودند كه سنگهاي قيمتي گرانبها را آسياب مي كردند و از گرد و غبار خود براي تزئين لب هاي خود با گل و لاي و غنا استفاده مي كردند. زناني كه از تمدن دره سند به طور منظم از رژ لب استفاده مي كردند ، اما مصر بود كه در توليد رژ لب پيشرفت هاي زيادي پيدا كرد. در آنجا ، اعضاي سلطنتي ، روحانيون و طبقه عالي از چند نوع رژ لب استفاده كردند ، بعضي از آنها با دستورالعمل هايي حاوي مواد سمي بودند كه مي توانند باعث بيماري هاي جدي شوند. در آنجا بود كه رنگ كارمين محبوب شد و از بدن حشرات حلزون استخراج شد ، تكنيكي كه امروزه نيز به طور گسترده مورد استفاده قرار مي گيرد (اگرچه دولت هاي ايالات متحده و اتحاديه اروپا وجود آن رنگدانه را به شدت در محصولات غذايي و آرايشي ما تنظيم مي كنند).

تاريخچه رژلب

تاريخچه مفصل رژ لب

مد مدرن بدون حضور رژ لب نمي تواند همان چيزي باشد كه امروز هست. در اينجا مي توانيد بفهميد كه چگونه به وجود آمده اند و اينكه چگونه آنها در سنين مختلف سفر كرده اند و به آرامي مقبوليت مردمي را جمع كرده اند.

حقايقي درباره رژ لب

آيا مي خواهيد در مورد رژ لب بيشتر بدانيد؟ آيا شما در مورد تأثير آن در جامعه مدرن و مد علاقه مند هستيد؟ سپس وارد اينجا شويد و از تمام اطلاعات مربوط به جمع آوري شده در يك مكان مطلع شويد.
فرايند ساخت رژ لب

ساخت رژ لب يك هنر باستاني است كه در چند قرن اخير به روزرساني هاي بسياري شده است ، اما فرمول اصلي همان است. در اينجا مي توانيد درباره اين موضوع جذاب اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

پس از آنكه مصر موفق شد اختراعات و پيشرفتهاي خود را در سراسر اروپا گسترش دهد ، رژ لب در وهله اول بازيگران امپراتوريهاي يونان و روم توانست خانه خود را پيدا كند. با روي كار آمدن مسيحيت در اروپا ، رژ لب به چيزي از گذشته تبديل شد و تقريباً كاملاً فراموش شد (كليساي كاتوليك استفاده از مواد آرايشي را محكوم كرد ، كه اغلب استفاده از رژ قرمز را با پرستش شيطان متصل مي كرد). تجديد حيات رژ لب در قرن شانزدهم بازگشت ، در طي تغييرات چشمگير مد كه توسط ملكه اليزابت اول انگليس اعمال شد. سبك مد چهره سفيد روشن و لبهاي رنگ آميزي شده براي مدتي محبوب بود ، اما به سرعت پس از آن رژ لب به حاشيه افتاد جامعه اي كه در آن فقط زنان طبقه پايين و روسپي از آن استفاده مي كردند. اين روند براي چندين قرن تغيير نكرد ، تا اين كه انقلاب صنعتي اواخر قرن نوزدهم توانست رژ لب هاي تجاري را به مد محبوب بازگرداند. با سهولت ساخت ، قيمت پايين ، افزايش عكاسي و محبوبيت بسياري از بازيگران مشهور سينما ، سرانجام در دهه دوم قرن بيستم از رژ لب ها معمولاً استفاده مي شود. در آن زمان ، مبتكران موفق به ايجاد لوله چرخان مدرن آن شدند ، شيمي دان دستورالعمل هاي براق ايجاد كرد و مد شروع به ترسيم روند و رنگ هاي محبوب رژ لب كرد.

در جامعه مدرن امروز ، از رژ لب ها به عنوان يكي از مهمترين موارد مد استفاده مي شود. ارزان هستند ، استفاده از آنها آسان است و مي توانند تغييرات چشمگيري در ظاهر و زندگي فردي كه از آن استفاده مي كند ايجاد كنند. مارك هاي بي شماري از رژ لب براي برتري در سراسر جهان و اختراع دستور العمل ها و سبك هاي جديد ما را به جايي رسانده است كه بيش از 80٪ از زنان در آمريكاي شمالي به طور منظم از رژ لب استفاده مي كنند و بيش از 30٪ از آنها در هر زمان از بزرگسالان خود 20 رژ لب در اختيار دارند. زندگي

رژ لب نه تنها توانست نحوه مشاهده مد را تغيير دهد ، بلكه فرهنگ هاي مختلف قرن ها و هزاره هاي گذشته را نيز تحت تأثير قرار دهد. بسياري از تمدن ها آداب و رسوم پيچيده پيرامون رژ لب را اجرا مي كردند. در برخي مناطق ، رژ لب به دليل اهداف دارويي آنها (محافظت از لب در شرايط خشك و باد ، محافظت در برابر آفتاب و غيره) به عنوان ضرورت است ، و در جايي اين فقط بخشي از زندگي شده است (همسران سنتي كلاس ژاپني از راه رفتن در جمع ممنوع بودند بدون آرايش كامل صورت).

رژ لب ها براي هزاران سال با ما بودند و تا زماني كه مد وجود داشته باشد ، آنها باقي مي مانند.

[ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۹:۲۳ ] [ زهرا اسفندياري ]
[ نظرات (0) ]
[ ]